پایان مأموریت دزد «ضبط و آچار» در خیابان‌های مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کاظمی عنوان کرد: افزایش ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ خبر جدید در خصوص واریز معوقات حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد (پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۴) شرایط بهره‌برداری مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی چگونه است؟ ناگفته‌های رئیس سازمان بهزیستی از جنگ ۱۲ روزه | روایت اعلام آمادگی ۲۲ هزار پزشک متخصص برای خدمت رایگان در عرض ۲۴ ساعت! درباره مجله «پست و تلگراف» که توسط اداره پست ایران منتشر شده است | اولین نشریه اداراتی ایران مددجویان در راه خانه بخت | آیین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی برگزار شد آیا کودک بدغذا به مکمل نیاز دارد؟ چرا نباید چایی را دوباره گرم کرد؟ شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در جاده زاهدان _ نهبندان + (۱۷ مهر ۱۴۰۴) معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) | فعلاً خبری از بارش باران نیست نقش کلیدی ژنتیک در درمان کودکان ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده مشهد ۱۰۰۰ پرستار کم دارد | کمبود ۴۰ درصدی پرستار در مراکز درمانی شهر رئیس سازمان بهزیستی کشور: مدارس، کانون جدید فرهنگی و اجتماعی محلات می‌شوند | طرح «سلام»، مقدمه خدمات جدید به اقشار مختلف مردم تشریح اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی | طرح‌هایی برای عبور از ناترازی و توازن مالی در حال اجراست گلایه از  صف‌های طولانی ام آرآی در مشهد  | فقط ۱۹ دستگاه برای چند میلیون نفر هر دمنوشی درمان نیست | هشدار پزشک طب سنتی درباره مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی شربت سرفه ساخت هند کودکان را می‌کشد؛ نخورید! آمار ازدواج و طلاق طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ در خراسان‌رضوی | ازدواج اوج گرفت، طلاق عقب‌نشینی کرد مشهد، میزبان اولین مرکز «مهر و گفت‌و‌گو» | اجرای آزمایشی طرح ملی «سلام» در منطقه قاسم‌آباد مشهد + فیلم (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی بابت هزینه درمان | چرا مصوبه سران قوا اجرا نمی‌شود؟ سیگار کشیدن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد معطلی ۶ماهه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای دریافت معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۴ و بیمه تکمیلی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۴ برگزار شد (۱۷ مهر) شهادت مامور مبارزه با مواد مخدر در درگیری با قاچاقچیان مسلح در محور نهبندان - زاهدان (۱۶ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

فاز دوم رتبه‌بندی معلمان با تدوین آیین‌نامه جدید عملیاتی می‌شود | هر ۳ تا ۵ سال معلمان برای کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند

  • کد خبر: ۱۹۸۴۷۸
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
فاز دوم رتبه‌بندی معلمان با تدوین آیین‌نامه جدید عملیاتی می‌شود | هر ۳ تا ۵ سال معلمان برای کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌و پرورش با اشاره به تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان گفت: در رویکرد جدید، مراجع ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان متنوع‌تر شده است

به گزارش شهرآرانیوز فاز نخست رتبه‌بندی معلمان با تعیین رتبه و افزایش حقوق معلمان متناسب با رتبه آن‌ها عملیاتی شد.

در مرحله نخست، ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان، رتبه خود را کسب کردند و هم‌اکنون کار در مرحله رسیدگی به اعتراضات قرار دارد که به گفته مسئولان، تمام اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی بررسی و رتبه‌های جدید به آن‌ها اعلام شده است.

قرار است با اتمام این مرحله، فاز دوم رتبه‌بندی معلمان با تدوین آیین‌نامه جدید عملیاتی شود.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در این باره به تسنیم گفت: طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی در فاز جدید، معلمان در مسیر ارتقا قرار می‌گیرند و مسیر رشد معلمان ترسیم می‌شود؛ بر این اساس معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند. رتبه‌بندی موجب ارتقا و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش می‌شود، مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و تمام معلمان رتبه خود را کسب کردند، از این به بعد پس از توقف سه تا ۵ ساله در هر رتبه معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

هم اکنون پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را بر عهده گرفته است البته آیین نامه تدوین شده و در مسیر بررسی برای تصویب قرار دارد.

با این حال علی محبی؛ رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش از ارائه جزئیات درباره آیین‌نامه جدید خودداری کرد و با تشریح کلیاتی از تغییرات پیش روی رتبه‌بندی معلمان گفت: شاید اکنون صلاح نباشد، جزئیات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را تشریح کنم، آیین‌نامه جدید باید فرایند تصویب را طی کند، اما به صورت کلی آیین‌نامه جدید در مقایسه با گذشته به دنبال ارتقای کیفیت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان است.

محبی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان بعد از وقفه ۱۰ ساله در این دولت اجرا شد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یافت، گفت: رتبه‌بندی باید منجر به بهبود وضعیت معیشت و رضایت معلمان شود همچنین کیفیت نظام تعلیم و تربیت را از طریق ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان، بهبود بخشد.

وی افزود: به دلیل برخی محدودیت‌های قانون رتبه‌بندی که تأکید داشت باید ظرف مدت سه ماه عملیاتی و رتبه ۹۰۰ هزار معلم تعیین شود در اجرا با مشکلاتی مواجه شدیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان برای مرحله ارتقا تدوین شده است که مسئولیت این کار را پژوهشگاه بر عهده گرفت، گفت: سه گروه پژوهشی برای این کار تشکیل شدند که با معلمان، مسئولان و نمایندگان مجلس گفتگو کردند و مشکلات احصا شد، در نهایت براساس نتایج به دست آمده، آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تدوین شد و اکنون در مسیر بررسی و تصویب قرار گرفته است.

مشارکت جامعه ذینفعان در ارزیابی

محبی ادامه داد: در رویکرد جدید، مراجع ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان متنوع‌تر شده است، یعنی علاوه بر مدیر مدرسه و ارزیابان، مراجع جدید در اینباره نظر می‌دهند تا بتوانیم به معنای واقعی کیفیت تدریس معلمان در کلاس درس را بسنجیم و رتبه‌بندی در مسیر رشد معلمان قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مراجع جدید شامل ذینفعان آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان هم می‌شود؟ مطرح کرد: بله جامعه ذینفعان یعنی دانش‌آموزان، والدین، مدیر مدرسه و همکاران لحاظ شده‌اند همچنین براساس تجارب جهانی کشور‌هایی که در این زمینه کار کرده‌اند، تغییرات خوبی در آیین‌نامه لحاظ شده است.

ارزیابی عملکرد معلمان در طول سال تحصیلی

محبی در پاسخ به این پرسش که معلمان در فاز نخست رتبه‌بندی، معترض بودند که بیش از حد درگیر مقاله و پژوهش شدند و معیار‌های مرتبط با شغل معلمی کمتر مدنظر بود، گفت: یکی از تغییرات در آیین‌نامه جدید همین موضوع است، در فاز نخست ملاک و معیار رتبه‌بندی عمدتاً مربوط به مستندات بود، اما در آیین‌نامه جدید تنوع ایجاد کردیم به گونه‌ای که عملکرد معلم در طول سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آزمون‌هایی برای ارزیابی عملکرد معلمان در طول سال تحصیلی، طراحی شده است همچنین مشاهده یکی از ابزارهاست، به دلیل آنکه محدودیت زمانی گذشته را نداریم می‌توان مسیر ارزیابی را علمی و دقیق اجرا کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->